Difference between revisions of "NRCan - Health Canada Fitness (560 Rochester)"

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(Fitness Aug. 13 outside)
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Classes take place as per schedule unless cancelled. A notice will appear here if this is the case.
 
Classes take place as per schedule unless cancelled. A notice will appear here if this is the case.
 
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Tous les cours ont lieu selon l'horaire sauf si annulés. Une notice apparaitra ici pour vous en informer.
 
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!Emplacement: Slackline du 9 août  est à l'extérieur
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Revision as of 11:31, 13 August 2019

Description (english)

This free yoga and fitness program for GC employees is designed for those looking to learn or return to, the foundations of yoga postures, alignment, and breathing technique. Classes will build body heat and work on endurance, energy circulation, flexibility, meditation and strength in a supportive environment, encouraging the link between mindful body movement and the breath. Appropriate for beginners as well as those with ongoing practice. No yoga experience necessary. Bring your own yoga mat, water bottle, and comfortable clothing.

Classes take place in the basement of 560 Rochester Room 029 from 12:00-12:45 however, in the summer, if the weather is nice and the temperature is above 18 degrees, classes are held outside in the Commissoners park across Carling avenue unless otherwise stated on this page. See map below.

Classes take place as per schedule unless cancelled. A notice will appear here if this is the case.

Location: August 13 - Fitness is outside

Brought to you by the NRCan Fitness and Well-being Committee

La Description (française)

Ce programme de yoga et fitness, offert gratuitement aux employés de RNCan, est conçu pour ceux qui souhaitent découvrir le yoga, ou revoir les postures de base (alignement, respiration et technique). La pratique du yoga augmente la chaleur corporelle, accroît l’endurance, favorise la circulation de l'énergie, développe la souplesse et donne de la résistance dans un environnement propice, en faisant le lien entre le mouvement du corps conscient et la respiration. Convient autant aux débutants qu'aux habitués. Aucune expérience du yoga n'est requise. Il faut apporter son propre tapis de yoga, sa bouteille d'eau et des vêtements confortables.

Les cours ont lieu au sous-sol du 560 Rochester dans la salle 029 de midi à 12h45. Parcontre, l'été, s'il fait beau et que la température est au dela de 18 degrés, les cours ont lieu dehors au parc des Commissionaires de l'autre côté de Carling, sauf avis contraire sur cette page.

Tous les cours ont lieu selon l'horaire sauf si annulés. Une notice apparaitra ici pour vous en informer.

Emplacement: Fitness du 13 août est à l'extérieur

Organisé par le Comité de la forme physique et du mieux-être de RNCan

Calendar | Calendrier

August 2019

Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday
30 July 31 July 1 2
Fitness

Murray Weeks

Feel Good Flow

Melanie Vien Walker

Ashtanga Yoga

Danielle Cantin

Fitness Murray Weeks

Slackline Kevin Murnaghan

5 6 7 8 9
Long Weekend Fitness

Murray Weeks

Feel Good Flow

Melanie Vien Walker

Ashtanga Yoga

Danielle Cantin

Slackline

Kevin Murnaghan

12 13 14 15 16
Fitness

TBD

Feel Good Flow

Melanie Vien Walker

Ashtanga Yoga

Danielle Cantin

Gentle yoga

Melanie Klein

19 20 21 22 23
Yoga for Runners

Janessa Mann

Fitness

TBD

Feel Good Flow

Melanie Vien Walker

Ashtanga Yoga

Danielle Cantin

Gentle yoga

Melanie Klein

26 27 28 29 30
Yoga for Runners

Janessa Mann

Fitness

Murray Weeks

Feel Good Flow

Melanie Vien Walker

Ashtanga Yoga

Danielle Cantin

Fitness Murray Weeks

Slackline Kevin Murnaghan

GCDocs version

Location

Inside

560 Rochester room 029 (in basement)

560 Rochester dans la salle 029

Outside / Dehors

At Commissionaires Park, 18 degrees or above

Au parc des Commissionaires si la température est au dela de 18 degrés

Outside Fitness Location: Commissionaires Parc (18 degrees or above)

expand | étendre

Fitness Style Descriptions / Descriptions de Style de Fitness

Ashtanga Yoga

Guided sequence of the prime yoga poses, full body workout

Séquence guidée des poses principales du yoga, entrainement vigoureux.

Dahn Yoga

Energy circulation and tension release

Circulation d’énergie et relâchement de tension.

Fitness

Improve physical strength, posture, flexibility, and enhance mental awareness

Renforcir le corps, promouvoir la flexibilité et la posture, tout en améliorant la concentration.

Power Yoga

Vigourous, fitness-based Vinyasa sequence moving at a fast pace

Séquence Vinyasa rapide et vigoureuse, axé sur le conditionnement physique.

Yoga Flow

Dynamic and continuous flow of yoga poses linking to the breath

Séquence dynamique et continue de poses, unifiant le movement à la respiration.

Slackline

Balance on 2 inch webbing less than waist high with optional assistance

Équilibre sur la taille de la sangle de 2 pouces au-dessus du sol avec une assistance en option